مراسم نوروزدر اصفهان:
چهارشنبهسورى
غروب سهشنبه آخر سال بانوى خانه بوتهاى را آتش مىزد و آنرا در کوچه مىانداخت. کوزه آبى با چند دانه اسفند هم روى آتش مىریخت تا بلا دور شود. شب چهارشنبهسورى فالگوشى و فالکوزه انجام مىشد .
تحویل سال
شب عید نوروز را پلو مىپختند. سفره پهن مىکردند و انواع خوراکىها استفاده مىشد .
ما را در سایت اطلاعیه مهم2 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 4